Fizik Öneriler

Büyük Patlama (Bing Bang) Hakkında Bilinenler Yanlış Olabilir

Evrende Simetri Mümkün Değil

Fizikçilerin bir araştırması kütle çekim ve kuantum etkilerinin elektromanyetik alanın simetrisini bozarak, simetrinin evrenimizde mümkün olmadığını keşfetti. Eğer sonuçlar doğrulanırsa evrenin kökenini öğrenmek için daha fazla araştırma yapmamız gerekeybilir. Kütle çekimi ve elektromanyetizma bu yılın mart ayında (Physical Review Letters) yayınlanan makalede Louisiana Devlet Üniversitesi (Louisiana State University) ve Valencia Üniversitesi’nden (University of Valencia) fizikçilerin liderlik yaptığı bir araştırmada, elektromanyetizma üzerine klasik teorilerin cevapsız bıraktıkları sorulara yeni yanıtlar sunmaktadır.

Eğer araştırma bu sırrın bazı kısımlarını çözmeyi başarırsa, evrenin kökenine dair yeni kapılar açmağımıza da olanak sağlayabilir. Işık da dahil olmak üzere tüm elektromanyetik dalgalar, manyetik ve elektrik alanlardan oluşmaktadır.

1 Madalyonun 2 Yüzü; Elektrik ve Manyetizma

Yaklaşık 150 yıldır bilim adamları, elektrik ve manyetizmanın aslında aynı madalyonun iki farklı yüzü olduğu fikrini kabul ettiler. Michael Faraday mıknatısları çevirerek elektrik yarattığını ve elektrik akımlarını kullanarak mıknatısları dönmesini sağladığından, aralarındaki ilişki daha anlaşılır hale geldi. James Clerk Maxwell, Faradayın deneyimlerini ele alarak, onları klasik elektromanyetizma teorisine çevirdi. Böylece optik, manyetizma ve elektrik üzerine çalışmak için ortak bir çerçeve sunmuş oldu.

elektromanyetizmanın sırrı, manyetik yüklerin yokluğunun altında yatıyor. Elektrik-manyetik çiftliği olarak bilinen Maxwell teorisi, simetri kavramına göre ve mıknatısların yüklere sahip olduğunu düşünün. Bunun yanı sıra, doğada bu zamana kadar izole edilmiş manyetik yükler bulunmamıştır ve manyetik yüklere benzer davranışlar sergileyen bir şey laboratuvarda yapay edilmiş olsa da, bu gerçek bir tecrübe delilinin yerine geçmez. Eğer manyetik yükler gerçekte yoksa, Maxwell’in simetri teorisi mümkün olamaz.

Kütle Çekim ve Kuantum Etkileri, Elektromanyetik Alanın Simetrisini Bozmakta

Araştırma, manyetik monopol olarak da bilinen, izole edilmiş manyetik yüklerin neden bulunmadığına dair fikir üretir: kütle çekim ve kuantum etkileri, elektromanyetik alanın simetrisini bozuyor. Manyetik Monopoli var olsun veya olmasın, kütle çekim simetriyi her daim bozuyor. Bu oldukça şaşırtıcı bir olay. Burada esas sonuç ise, simetrinin evrenimizde asla temel düzeyde bulunamayacağı olmalıdır, çünkü kütle çekim her yerdedir.