Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu

Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu konusu Fizik alanına ait bir konudur ve bizler bu konu hakkında detaylı olarak bilgi vermeye çalışacağız. Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu konusu ile ilgili daha fazla bilgiye ihtiyacınız olursa sitemizde arama yapmanızı öneririz. Yorum bölümünden Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu konusu hakkındaki düşüncelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu

Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu başlıklı yazımızda sizlere bu konuda detaylı bilgi vermeye çalışacağız. Eğer daha fazla bilgiye ihtiyacınız olursa sitemizde arama yaparak bu bilgilere ulaşabilirsiniz. Şimdi yazımıza geçelim. Bu kısa girişten sonra şimdi konuyu biraz daha detaylandıralım isterseniz.

4 yorum

Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu

Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu başlıklı yazımızda biraz daha detaya indiğimizde sizlere şunları aktarabiliriz. Herkes, cisimlerin bırakıldıkları vakit aşağıya doğru (yani dünyanın merkezine doğru) düştüklerini bilir. Bunların, «yerçekimi» tarafından aşağıya doğru çekildikleri söylenir. Sir Newton‘un, bir elmanın yere düştüğünü gördüğü vakit yerçekimi «keşfettiği» söylenmektedir. (doğru olması ihtimali pek olmayan başka bir hikayeye göre, elma düşerken Newton‘un kafasına düştü). Gerçekte, dünyanın cisimleri kendisine doğru çekmeye çalıştığı Newton zamanından daha önce iyice biliniyordu. Newton’un keşfettiği şey, dünyanın cisimleri kendine doğru çeken biricik şey olmadığıdır. Her cisim, başka her cismi kensisine doğru çekmeye çalışır. Başka sözlerle, evrende her cisim çifti arasında yerçekimi kuvveti vardır. Cisimler ister gözle görülmez madde zerreleri, ister dev yıldızlar olsunlar, aralarındaki çekim kuvveti aynı kanuna itaat eder.

Fizik alanına ait Yerçekimi Kanunu (Gravitasyon) Nedir Kim Tarafından Bulundu konusu hakkında daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz. Bunun için gerek sitemizden gerekse farklı kaynaklardan araştırma yapabilirsiniz. Yazımıza devam edecek olursak şunları da aktarabiliriz. Şimdi kaldığımız yerden devam edelim. Yazımıza şöyle devam edebiliriz. Yerçekimi Potansiyel Enerji Uzaklık cisimlerin merkezleri arasında ölçülür. Aralarındaki uzaklık bir santimetre olan iki cisim arasındaki gravitasyonel çekimin bir kilogramın ağırlığı kadar bir kuvvete eşit olduğunu farz edelim. Eğer bu cisimler, aralarındaki uzaklık iki santimetre olacak tarzda birbirlerinden uzaklaştırılırlarsa, çekim kuvveti bir kilogramın ağırlığının dörtte birine inecektir. Eğer cisimler on santimetre aralıkla konurlarsa, çekim kuvveti ancak bir kilogramın ağırlığının yüzde biri olacaktır. Son olarak bu konu hakkında geçmişte birçok araştırma yapıldığı gibi bundan sonra da araştırmalar yapılmaya devam edecek ve yeni bilgiler bizlere ulaştırılacaktır. Bilgiyle kalın…